Az ismert autómárka iskolapéldáját hozta annak a marketingfogásnak, amikor egy jól sikerült reklámkampány egyaránt növeli a népszerűséget, az elkötelezettséget, és a Facebook rajongói tábort is – számolt be az alphawaveedia.co.uk.
A Renault felhasználóinak egy videót mutatott be, amin az új Clio szerepelt. Egy óriási mérleg egyik oldalát foglalta el, míg a másik oldalra egy üres Facebook dobozt helyeztek a beérkező lájkok számára. Arra kérték felhasználóikat, hogy segítsenek megtölteni a dobozt jó sok lájkkal, hátha a súlyuk ki tudja mozdítani a helyéről az új Clio-t. A hatás fokozására interaktív videót használtak, így a rajongók nyomon követhették, hogyan telik meg a doboz a valóságban is lájkokkal. Nem éppen meglepő módon a kampánynak akkora sikere lett, hogy rövid időn belül a mérleg nyelve a lájkok irányába kezdett húzni, így történt, hogy az új Clio a felhasználók jóváhagyásával mutatkozhatott be, cserébe a Renault 12.000 új rajongóval és közel 60.000 oldalletöltéssel gazdagodott saját weboldalán. Szerinted milyen? A kampány menetét összefoglaló kisfilmet itt nézheted meg: