Új, minden nő számára elérhető sportmelltartókat dobott piacra az Adidas, aminek koncepciója, hogy a női test változatos. Az üzenet az, hogy minden testtípus, minden mellméret és forma megérdemli, hogy megfelelő támogatást kapjon, jelen esetben hogy minden nő találjon olyan sportmelltartót, ami megfelelő számára. 

A kampány indulásakor 25 teljesen különböző, de meztelen női mellett posztoltak, és most az emberek jelentős része nem teljesen biztos abban, hogy mit is gondoljon arról, ahogyan a közösségi oldalakat is hatalmas kihívás elé állították. Az Instagram és a Facebook már le is tiltotta a képet, itt ugye régóta hívják már fel a figyelmet esélyegyenlőségi szervezetek, hogy egyrészt a férfi mellbimbót nem tiltják, másrészt olyan képeket is szexuális tartalomként azonosítanak, aminek semmi köze a szexualitáshoz, hanem például azt mutatja meg, milyen típusú elváltozásokkal kell haladéktalanul orvoshoz fordulni, mert akár mellrák tünete is lehet. A Twitteren maradhatott a kép, de ott is figyelmeztetik az embert a meztelenségre. 

https://twitter.com/adidas/status/1491411609180327942

Ennél is izgalmasabb az emberek reakciója. Alapvetően a céltalan mellmutogatás a reklámokban a nők tárgyiasítása, sokan bizonyára emlékeznek még, mikor tusfürdőket is zuhanyzó félmeztelen nőkkel próbáltak eladni. Itt viszont nem arról van szó, hogy 25 profi modellt kértek fel, hanem teljesen különböző nőkkel mutatják be, mennyire változatos a női test, és ezért milyen fontos, hogy egy márka melltartói ne csak pár méretből álljanak.  A márkánál egyébként 43 különböző melltartó közül lehet választani. 

A cél az volt, hogy megtörjék a tabut, és párbeszédet indítsanak, az Adidas női sportoló nagykövetei is elmondták, hogy egy rosszul megválasztott sportmelltartó hogyan hat ki az eredményeikre, mert nem tudnak fókuszálni. Az internet pedig nagyon megosztott lett a kérdésben. Sokak szerint zseniális az, hogy szimplán csak megmutatják, hogy a női test változatos, és nem ideologizálják túl, mások szerint ez nem helyénvaló, és vannak, akik az egészből viccet csinálnak. Arról is megoszlanak a vélemények, hogy ez a nők újabb kizsákmányolása, vagy egy kifejezetten feminista húzás a márka részéről. 

Forrás: Adweek, Forbes