Az egész Grumpy Cattel kezdődött, a macskával, aki úgy tűnt, hogy folyamatosan elégedetlen a világgal, pedig a világ imádta, sorra születtek belőle a mémek, még TV műsorokba is meghívták, és saját filmet kapott. Grumpy Cat ajándéktárgyakat a mai napig lehet kapni annak ellenére, hogy az állat tavaly, 7 éves korában elpusztult.
Azóta viszont vannak trónkövetelői, és úgy tűnik, hogy az internet a cuki macskás videók mellett kifejezetten szereti a gonosz tekintetű kiskedvenceket.
Taiwanban él Meow Meow, akinek a mintázata olyan mintha Batman-maszk lenne rajta, a tekintete pedig olyan, hogy azt bármelyik fegyelmezni vágyó tanár megirigyelhetné.
Az Amerikában élő Chico még csak 11 hónapos, de a brüsszeli griffon szintén konstans úgy néz, mintha folyamatosan elégedetlen lenne a flegma fejével.
Ők ketten még közel nem akkora sztárok, mint a néhai Grumpy Cat, de még csak most indult a karrierjük, most fedezte fel magának őket az internet. De nem csak a zsémbes, hanem a gonosz tekintetű állatok, is népszerűek, mint Pompus Albert, aki lehetne a Sátán macskája, már ha lenne neki,
vagy Atchoum, aki pedig egyszerre ijesztő, és rendkívül cuki:
És hogy miért ilyen népszerűek? A kutatók szerint egészen egyszerűen azért, mert valami újat hoznak az emberek életébe, akiknek aranyosak ugyan a tökéletesen beállított, képeslapra és reklámtáskákra illő ultracuki kutyák és macskák, de a tökéletlenséget szórakoztatónak tartják. És hogy hol mutatkozik ez meg igazán? A követők számában, és abban, hogy a nagy kutyainfluenszerek és macskainfluenszerek között nem a tökéletesre kozmetikázott fajtatiszta állatokat keresik, hanem a szokatlan külsővel rendelkezőket.
Forrás: The Guardian