Ami néhány éve talán még szemet sem szúrt volna a felhasználóknak, az most elég nagy port kavart a Youtube-on. Múlt héten a félmillió feliratkozóval rendelkező Tyler Oliveira azt találta ki, hogy kipróbálja, hogy egymillió papírtörlő felszívja-e az úszómedencéje vizét.
Először laponként dobálta a vízbe, majd egész tekercseket dobált a medencébe, a követői pedig ahelyett, hogy viccesnek találták volna a dolgot, inkább kiakadtak, hogy feleslegesen szemetel ilyen mennyiségben. Aztán Oliveira azt találta ki, hogy a kibányászott papírokat felgyújtja, ami a követői szerint az ausztrál bozóttüzek idején szintén elég hülye ötlet. A youtuber később a kommentek hatására elismerte, hogy a videó hülyeség volt, és ezer dollárt adományozott az ausztrál bozóttüzek elleni harc segítésére.
A szakemberek szerint az irány jó, hogy a felhasználók ennyire odafigyelnek a környezettudatosságra, viszont álszentség lenne azt mondani, hogy nem figyelhető meg egy olyan trend, hogy youtuberek minél nagyobb felfordulást és szemetet csinálnak a népszerűség érdekében. Emberek drága telefonokat dobálnak és vernek bele szöget, több telefont vernek szét kalapáccsal, egy galonnyi slime-ot öntenek ki vagy fürdenek benne, és letesztelik, hogy tízezer óvszer képes-e megállítani egy lövedéket.
Hogy ezekkel mi történik, miután vége a forgatásnak, arról nem beszélnek, arról sem, hogy a követőik közül hányan gondolják ezek után úgy, hogy értelmetlen vicceskedésekért nem gond, ha terhelik a környezetet.
Forrás: Forbes