Egész pontosan egy héttel november 3. azaz a választás napja előtt leáll a Facebook az új politikai hirdetések fogadásával, illetve töröl minden olyan posztot, ami visszatartaná a szavazókat az urnáktól. Mark Zuckerberg magyarázata szerint azért, mert meg akarnak előzni minden olyan helyzetet, ami befolyásolja a szavazás kimenetelét.
Az intézkedések célja még az is, hogy megakadályozzák az elnökjelölteket és támogatóikat abban, hogy idő előtt állítsák magukról a győzelmet – ezt a helyzetet egyes demokraták világvége-forgatókönyvnek nevezik.
Zuckerberg szerint a járvány és a tüntetések, zavargások miatt most különösen kiélezett a helyzet az Egyesült Államokban. Ráadásul rengeteg levélszavazat várható a koronavírusnak köszönhetően, és még az is előfordulhat, hogy napokig vagy hetekig kell várni a győztes nevére.
A Facebook főnöke eddig nagyon megengedő volt a politikai hirdetések tekintetében, gyakorlatilag úgy hazudozhattak benne a szervezetek, ahogy akartak, a platform szerkesztői nem nyúltak hozzá. Most viszont úgy tűnik, hogy annyira feszült lett a helyzet, hogy ilyen komoly tiltáshoz folyamodnak Zuckerbergék.
Ez amúgy még mindig messze van attól, hogy a Twitter már most sem engedi ezeket, és a tervek szerint nem is fogja soha.
Forrás: NBC