Akik olvassák a Marketing Morzsákat, azoknak valószínűleg sok újat nem mond a Társadalmi dilemma című netflixes film, amiben egy csomó olyan ember beszél, akik valamelyik techóriásnál dolgoztak egykor, de ma már nem. Hogy miért nem? Hát mert feltámadt a lelkiismeretük, és rájöttek, hogy az emberek kizsákmányolása folyik gyakorlatilag minden óriásnál, legyen az Google, Facebook, Twitter vagy más népszerű platform. Röviden: háborognak azon, hogy az ember a termék, pedig ugye ők is részt vettek ennek megalkotásában.
A filmet még év elején mutatták amúgy be a Sundance filmfesztiválon, de a Facebooknak most jutott eszébe, hogy reagáljon rá, ráadásul mindezt pdf-ben tette.
Ebben természetesen tételesen elmondják, miért hülyeség az, amit a filmben látunk, és természetesen tagadják, hogy az ember lenne a termék. Az is bajuk, hogy csupa olyan szakértő szólal meg, akik már évek óta nincsenek állományban, így nem is látnak rá, milyen fejlesztések történtek. Ahogy az sem tetszik nekik, hogy egyetlen olyan ember sem szólal meg, aki legalább kicsit is a másik oldalt képviselné, netalán még ott is dolgozik valamelyik kritizált cégnél. Szóval a Facebook szerint minden rendben, csak mások túl sokat aggályoskodnak.