A legtöbb embernek talán a Doktor Szöszi című film juthat eszébe, mikor videós önéletrajzokról esik szó, amin akkor mindenki csak nevetett, most viszont hasonló történik a TikTokon. Mivel több országban is úgy tűnik, hogy összeomló félben van a munkaerőpiac, és egyre több fiatal érzi úgy, hogy esélye sincs munkahelyet találni, mert rengeteg nagy cég vezetett be létszámstopot a korlátozások idejére, és a leépítések is a fiatalabb generációt érintették a legkeményebben.
Sokan úgy érzik, hogy kénytelenek valamivel kitűnni a tömegből, és a kreatívabbak most éppen TikTokra optimalizálják az önéletrajzukat. A 22 éves Ffion Clarke több mint 50 helyre adta be a jelentkezését, a többségüktől visszajelzést sem kapott. Miután viszont feltöltötte a videóját, és elkezdte átalakítani úgy a TikTok csatornáját, hogy azon azt mutassa meg, mennyire jó munkaerő lenne, megkereste egy podcasteket gyártó cég vezetője, hogy szívesen alkalmazná. De nem ő az egyetlen, aki megmutatta a TikTokon, hogy mennyire kreatív, milyen ötletei vannak, vagy éppen hogyan vág össze videókat, és állást ajánlottak neki. Alyshea Chand Angliában él, és úgy gondolta, hogy hol máshol mutathatná meg, hogy pontosan tudja, mi mindenre jó a TikTok, mint a saját csatornáján. Nem sokkal később az Independent Television News tett neki munkaajánlatot.
De Cedoni Francis például inkább HR-tippeket, interjúra felkészítő videókat, önéletrajzírási okosságokat oszt meg, amit annyian néznek, hogy egyre több cég működik együtt vele, és már havonta 1000-3000 dollárt keres. Azt azonban mindannyian hangsúlyozzák, hogy bár az ő történetük szerencsés, nem szabad úgy tenni, mintha nem lenne a munkaerőpiaccal szisztematikus gond, amin mihamarabb változtatni kellene, és több munkahelyet kellene teremteni, mert az, hogy nekik összejött, az a szerencsén múlt, és hogy olyan területen szerettek volna elhelyezkedni, ahol a TikTok-használat előny.
Forrás: Vice