A nagy közösségi oldalak közül elsőként tiltotta be a Pinterest az olyan diétát vagy termékeket reklámozó hirdetéseket, amik egy fajta testtípust idealizálnak, és nem engedik az olyan hirdetéseket sem, amik a BMI vagy más testtömeg-indexre utalnak. A vállalat szerint a testképzavarok, testszégyenítés és a veszélyes fogyasztószerek világával nem szeretnének azonosulni, és semmiképpen sem szeretnék, hogy az oldaluk bárki számára is erről szóljon.
Ez a döntés nem jelenti azt, hogy ne lehetne az egészséges étrendet, sportolást, egészséges életmódot hirdetni, vagyis minden olyasmit, aminek az elsődleges célja nem a fogyás elősegítése. Hogy mit lehet és mit nem azt olyan szervezetekkel együtt dolgozták ki, akik a táplálkozási zavarokban szenvedőknek segítenek. 2021 januárja és júniusa között 89 százalékkal emelkedett a fogyókúrát reklámozó hirdetések összértéke, ami a szakemberek szerint gyakran él a megszégyenítéssel, ráadásul 60 százalékban nőket, gyakran kiskorúakat céloznak meg, és sokaknál táplálkozás zavar kialakulását okozhatja.
Forrás: The Guardian