A brit versenyhatóság (CMA) akár a Giphy eladására is kényszerítheti a Facebookot, ugyanis a nyomozásuk szerint a két cég közötti megállapodás árt a reklámpiacnak. A Facebook még tavaly tavasszal vette meg a GIF-gyűjtőoldal Giphyt, amit aztán integrált is az Instagramba. A jelentések szerint 400 millió dolláros üzletről volt szó.

A versenyhatóság szerint a Giphy felvásárlásával a Facebook kivonhatja a GIF-eket a rivális platformokról, esetleg több felhasználói adathoz kötheti az elérésüket, illetve úgy gondolják, hogy a Facebook egyik lehetséges kihívója is eltűnt. A CMA azt is mondja, hogy a felvásárlás előtt a Giphy a fizetős reklámszolgáltatások piacára akart betörtni, de a Facebook ezt megakadályozta.

A Facebook természetesen nem ért egyet a CMA-val, szerintük ezeket az állításokat semmi nem támasztja alá, az egyesülés az emberek és cégek érdekeit szolgálta.

Forrás: IT Café