hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Egy új Kaspersky Safe Kids kutatás azt vizsgálta, hogy milyen online tartalmak iránt érdeklődtek a gyerekek 2021 nyarán. Ezúttal a TikTok megelőzte a WhatsAppot, és az élre ugrott azok között az alkalmazások között, ahol a gyerekek a legtöbb időt töltötték. Az Instagram népszerűsége tovább csökkent a gyerekek körében, az Eurovíziós Dalfesztivál népszerűvé vált, a Brawl Stars pedig felmúlta népszerűségben a Robloxot.

A nyár a legjobb időszak a kikapcsolódásra és a szórakozásra, hiszen nincs iskola, nincsenek órák, és nincsenek házi feladatok. Ilyenkor a gyerekeknek több idejük van a különféle tartalmak fogyasztására, a bloggerek nézésére, az online játékokra és a barátokkal való csetelésre. A Kaspersky a Safe Kids alkalmazásának használói által önként rendelkezésre bocsátott névtelenített adatok (pl. keresési kérések), valamint a legnépszerűbb Androidos alkalmazás- és weboldal-kategóriák elemzésével vizsgálta, miként változtak a gyerekek érdeklődési körei és igényei 2021 nyarán.

Az Androidos eszközöket használó gyerekek a YouTube-on töltötték a legtöbb időt (32,9%). Az idén nyáron a TikTok (19%) megelőzte a WhatsAppot (16%), ami így a második helyre szorult. Ezzel megtört a 2020. november és 2021. április között megfigyelt trend, amikor is a TikTok részesedése 14,9%, a WhatsAppé pedig 18,1% volt.

A gyerekeket leginkább a videók és a YouTube érdekelte, és ezen belül is főleg a videójátékokkal kapcsolatos tartalmakra kerestek rá (32,3%), például Let’s Play végigjátszásokra. A „Let’s Play” tartalmak tekintetében az angol nyelvű SSundee és a MrBeast Gaming YouTube-csatorna bizonyult a legnépszerűbbnek. A nyár legközkedveltebb játéka a Minecraft volt (25,9%), a Brawl Stars (4,9%) pedig megelőzte a Robloxot (4,6%).

A másik fő trendet a zene jelentette a gyerekek körében. A YouTube-on végzett internetes keresések csaknem ötöde (18,4%-a) előadókra és klipekre irányult. A nyár legnépszerűbb slágere a Masked Wolf Astronaut In The Ocean című száma volt, a legközkedveltebb előadók pedig Ariana Grande és Lil Nas X lettek.

Érdekesség, hogy az Eurovíziós Dalfesztivál is népszerűnek bizonyult a gyerekek és a kamaszok körében. A fesztivál idei győztese, az olasz Måneskin együttes a világ egyik legnépszerűbb tinibandája lett. A gyerekek a YouTube-on a legtöbbször az ő Beggin’, I WANNA BE YOUR SLAVE és az Eurovíziós győztes ZITTI E BUONI című dalukra kerestek rá.

Az internetes trendekről szólva fontos szót ejteni a Simple Dimple és a Pop It nevű új játékok népszerűségének robbanásszerű növekedéséről. Készültek róluk zeneszámok, amelyek futótűzként terjedtek a TikTokon, és rengeteg véleményvideó is jelent meg a játékokról a YouTube-on.

„A kutatásból kiderült, hogy a gyerekek nem annyira gyakran változtatnak a preferenciáikon, és továbbra is ugyanazt a fajta tartalmat nézik, csak a fő karakterek változnak. A BTS-t például felváltotta az olasz Måneskin rockegyüttes, a Friday Night Funkin’ nevű játék pedig megelőzte az Among Ust. A számokból az is jól látszik, hogy a mai kor gyerekeit jobban érdekli a zene, mint a sportok. Még az olyan nagyszabású események, mint a 2020-as labdarúgó-Európa-bajnokság vagy a tokiói olimpia sem keltették fel az érdeklődésüket”

– fejtette ki Tóth Árpád, a Kaspersky magyarországi igazgatója.

Hogy a gyerekeket pozitív élmények érjék az online térben, a Kaspersky azt javasolja, hogy a szülők:

  • Böngésszenek és tanuljanak a gyerekkel együtt. Nézzék meg, hogy hol töltik a gyerekek az idejüket az online térben, és vizsgálják meg, hogyan lehet a legjobban gondoskodni a biztonságukról.
  • Vegyék fontolóra a szülői felügyeleti alkalmazások letöltését, és beszéljék meg ezt a kérdést a gyerekkel is: magyarázzák el neki, hogy miként működnek ezek az alkalmazások, és miért szükségek ahhoz, hogy a gyermek biztonságban legyen az online térben.
  • Fordítsanak több időt arra, hogy megbeszéljék a gyerekekkel az online biztonsági intézkedéseket. Mondják el a gyerekeknek, hogy mi az, amit semmilyen körülmények között nem szabad közzétenni az interneten, és miért.