A A Facebook 18 éves történetében először fordult elő, hogy csökkent napi aktív felhasználóinak a száma, egészen pontosan 1,929 milliárdra csökkentek a december végéig tartó három hónapban, szemben az előző negyedévi 1,930 milliárddal.
A cég azt is közölte, hogy lassult a bevételnövekedése az olyan riválisokkal szemben, mint a TikTok és a YouTube, miközben a hirdetők is kevesebbet költenek náluk. A jelentés után a Meta részvényei több mint 20 százalékot zuhantak, ami mintegy 200 milliárd dollárral csökkentette a vállalat tőzsdei értékét.
Mark Zuckerberg vezérigazgató szerint a cég árbevétel-növekedése amiatt torpant meg, mert a a közönség, különösen a fiatalabb felhasználók a riválisokhoz távoztak. Arról is beszélt, hogy az Apple adatvédelmi változtatásai is rosszul érintették a cég bevételeit. Dave Wehner, a Meta pénzügyi igazgatója szerint az Apple változtatásai megnehezítették a márkák számára, hogy megfelelően targetálják majd mérjék a hirdetéseiket a Facebookon és az Instagramon, és ennek „nagyságrendileg 10 milliárd dolláros” hatása lett a Meta számára.
A következő negyedévre 27 és 29 milliárd dollár közötti bevételt prognosztizáltak, ami alacsonyabb az elemzők által vártnál.
A Facebook a fennállása óta minden negyedévben növekedni tudott, ez az első alkalom, hogy csökkenéssel számolnak, és a bevételek is visszaestek.
Forrás: BBC