A Youtube jelentése szerint havi másfél milliárd felhasználó keresi már a Youtube Shorts tartalmakat, amit röviden úgy lehetne jellemezni, hogy a TikTokot klónozó rövid videók.
A Youtube Short volt a válasz arra, hogy a felhasználók egyre jobban keresték a rövid videós tartalmakat, így a Youtube lépéskényszerbe került, hogy se a felhasználók, se a tartalomelőállítók ne szokjanak át másik platformra. Nagyon úgy tűnik, hogy beért a projekt, ugyanis a havi másfél milliárd felhasználó rengeteg, főleg ha ehhez hozzávesszük, hogy a Youtube-nak is havonta két milliárd a “bejelentkezett” felhasználószáma.
Ez azt jelenti, hogy a YouTube-felhasználók körülbelül 75 százaléka valamilyen formában használja a Shorts-ot. Persze joggal lehet azt mondani, hogy ez a TikTok sikere igazából, de mostanra tény, hogy lemásolni valamit, ami működik, nem feltétlenül kínos, hanem a túlélés egyik lehetősége, ami adott esetben még jól is elsülhet.
Ráadásul az Inmar Intelligence által végzett új tanulmány szerint a webfelhasználók 70 százaléka már rendszeresen néz rövid formátumú videókat, vagyis ez a formátum jelentheti valóban a jövőt.
Forrás: Social Media Today