Az izraeli székhelyű Notch startup azt vizsgálja, hogyan lehet biztosítási megoldást találni arra, ha egy influenszernek feltörik a fiókját, és ezzel tulajdonképpen elveszíti a megélhetését és a bevételi forrását. A biztosítás lényege az lenne, hogy havidíjért cserébe olyan csomagok közül lehet választani, amelyek abban az esetben, ha feltörik valaki fiókját, és átveszik felette az irányítást, egyrészt ösztöndíjat fizet a károsultnak, másrészt segít visszaszerezni a fiók feletti hatalmat.
Körülbelül havi 38 dollárért cserébe például olyan csomagot lehet választani, ami 244 dollárt fizet minden olyan napon, amikor nem tud belépni a fiókjába, évente legfeljebb 22 000 dollár vagy 90 nap erejéig.
“Megnézzük a követők számát, az elköteleződést, a közönséget, hogy milyen értékes a követőbázis, hány bejegyzést tölt fel havonta az adott személy, ezek közül hány szponzorált poszt”- magyarázza Rafael Broshi vezérigazgató. Ezzel meg tudják becsülni, hogy egy alkotó mennyi szponzorált tartalmat tesz közzé havonta, és mennyi pénzt keresne az egyes bejegyzésekkel.
Ez nem egy egzakt tudomány, nem számítható egyszerűen követőszám vagy lájkszám alapján. Ráadásul nincs szabványos alapbér az együttműködéseknél. Az is fontos, hogy csak a feltörés ellen véd, a felfüggesztés esetén – akár jogos, akár jogtalan- nem biztosítanak fedezetet. A Notch nem áll kapcsolatban az Instagrammal, de Broshi szerint ez normális a biztosítótársaságoknál. „Az autóbiztosító társaságok általában nem állnak kapcsolatban az autógyártóval” – vont párhuzamot. Jelenleg a termék Arizonában, Floridában, Illinoisban, Tennessee-ben és Texasban érhető el. Nem fizet, ha nincs kétfaktoros hitelesítés a fiókon, ami egyébként biztosítás nélkül is nagy védelmet jelent, illetve ha valaki szándékosan meghekkelteti a fiókját, hiszen ez ugyanolyan biztosítási csalás, mint a többi.
Forrás: Techcrunch