Talán vannak többen is olyanok a Marketing Morzsák olvasói között, akik még emlékeznek azokra az időkre, amikor a Szigeten és társfesztiváljain az úgynevezett Metapay kártyákkal kellett fizetni a pultoknál. A módszer még a Volt fesztiválon debütált 2011-ben, majd szépen átvette a helyét más, a Metapay név viszont maradt a tulajdonosnál.
A tulajdonos Lévai Gábor viszont nem tudhatta, hogy milyen érték van a kezében, mármint ha csak a nevet nézzük. Valószínűleg ezt 2011-ben még az sem tudta, aki ma már Metának nevezi a saját cégét, és itt ugye már Mark Zuckerberg Facebook-alapítóról beszélünk, aki csak nemrég nevezte át az anyacéget Metára.
Is itt nyúl(hatot)t bele Lévai a tutiba, hiszen hirtelen olyan értékes név lett a kezében, amit rengetegért el lehetett adni, márpedig a Facebooknak szándékában is állt megvenni. Az összegről természetesen semmit nem tudunk, de Lévai cégét már nem Metapay Kft-nek hívják, hanem PhenoGyde-nak, a Meta pedig be is jelentette, hogy megszerezte a cégnevet és a domaint is. Természetesen mindkettőt a saját fizetős rendszeréhez szeretne majd használni.
Forrás: HVG