A TikTok az elmúlt években rendkívül sikeres módszernek bizonyult a könyvek népszerűsítésére. Több sikeres könyv titkát többek között a platformon feltűnt videók ajánlásaiból eredeztetik. Emiatt a TikTok most úgy döntött, hogy közvetlenül értékesíti a könyveket, és bejelentette, hogy partnerséget köt a HarperCollins UK, a WH Smith, a Bloomsbury és a bookshop.org kiadókkal, amelyek mindegyike a TikTok online piacterén keresztül is értékesít majd könyveket.
A #BookTok a közösségi médiaplatform egyik legnépszerűbb hashtageje, amely mára több mint 90 milliárd megtekintést ért el, és ennek eredményeként a TikTok számos partnerséget alakított ki sikere nyomán, többek között a Hay fesztivállal és a Penguin Random House (PRH) kiadóval, ahol szeptember óta az alkalmazás felhasználói bármilyen PRH címet megcímkézhetnek videóikban.
Ezek az új partnerségek azonban az első alkalom, hogy a felhasználók közvetlenül a TikTokon keresztül vásárolhatnak könyveket. A TikTok Shopba regisztrált bármely kereskedő hirdethet és értékesíthet termékeket a felhasználóknak az alkalmazáson belül. A piac fokozatosan bővült, és magában foglalja a divatot, a fogyasztói elektronikai cikkeket, a szépségápolási cikkeket, valamint a friss és fagyasztott árukat – most pedig a könyveket.