CSapást mért a Metára az az EU-döntés, amely arra kényszerítheti az Instagram és a Facebook tulajdonosát, hogy opcionálissá tegye a személyre szabott hirdetéseket.
Az ír adatvédelmi bizottság (DPC) összesen 390 millió eurós pénzbírságot szabott ki a Metára, miután az EU adatvédelmi hatósága elutasította a cég érvelését, miszerint a felhasználók beleegyeznek abba, hogy személyes adataikon alapuló hirdetéseket kapjanak, amikor „szerződést” kötnek vele.
A Facebook és Instagram üzleti modelljének központi eleme a felhasználók profiljának összeállítása az online tevékenységeikből, ami lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy olyan részletek alapján célozzák meg az embereket, mint a hobbijaik, a fogyasztói magatartásuk és a tartózkodási helyük.
A DPC eredetileg támogatta a Meta jogi érvelését, miszerint a „szerződéses” megközelítés nem sérti az EU általános adatvédelmi rendeletét (GDPR), de szerdán közölte, hogy követnie kell az EU Európai Adatvédelmi Testületének kötelező érvényű ajánlásait.
A DPC három hónapot adott a Metának, hogy az adatkezelési szabályzatait a határozattal összhangba hozza.
Forrás: The Guardian