Chiara Ferragni vagyont halmozott fel a szakadatlan szelfikészítéssel és azzal, hogy átadja több millió online követőjének, hogyan lehet „könnyeden menő”. De most az influencer saját presztízsének megőrzéséért küzd Olaszországban, miután egy karácsonyi sütemény okozta botrány után csalás miatt nyomoznak utána, és akár példát is statuálhatnak rajta, ami figyelmeztetés lehet a többi influenszernek.
A botrány 2022 végére nyúlik vissza, amikor a 36 éves Ferragni összefogott a piemonti székhelyű Balocco céggel, hogy reklámozza a pandoro karácsonyi tortáját. A Ferragni márkájú sütemény ára 9 euró volt, ami majdnem háromszorosa az alap változatnak. A cég és Ferragni, akinek csak az Instagramon 29,4 millió követője van, azt állították, hogy a tortákból befolyt bevételt egy torinói gyermekkórháznak ajánlják fel.
Valójában azonban a Balocco 50 000 eurót adott a kórháznak a kezdeményezés elindítása előtt, és nem adományozott további összeget a befolyt bevételből, miközben az olasz trösztellenes hatóság szerint Ferragni több mint 1 millió eurót keresett a kampányból. Decemberben a hatóság 1 millió eurós, illetve 420 ezer eurós bírsággal sújtotta Ferragnit és a cég tulajdonosát, Alessandra Baloccót a fogyasztók megtévesztése miatt.
Egy könnyes videóban Ferragni bocsánatot kért követőitől az általa „kommunikációs hibának” nevezett fiaskóért, illetve elmondta, hogy 1 millió eurót adományoz a kórháznak. Ferragni a botrány kirobbanása óta 200 000 követőt veszített, és a legfontosabb ügyfelek, köztük a Coca-Cola, lemondtak róla.
De gondjai ezzel nem értek véget, ugyanis a milánói ügyészek a héten azt mondták, hogy nyomozást folytatnak Ferragni és Balocco ellen súlyos csalás miatt.
A botrány nyomán az olasz kommunikációs hatóság csütörtökön szigorú új szabályokat fogadott el, amelyek hasonlóak az összes médiára alkalmazott szabályokhoz, hogy javítsák az átláthatóságot a több mint 1 millió követővel rendelkező influencer által közzétett tartalommal kapcsolatban. A reklámokat ezentúl pontosabban kell címkézni, és akár 600 ezer eurós büntetésre is számíthat az, akmi ezt elmulasztja. A jótékonysági tartalmú üzenetekre pedig külön figyelnek.
Hogy mi lesz Ferragni sorsa, még nem tudni. Egyes szakemberek szerint vége a karrierjének, mások azt mondják, azért meg kell várni, hogyan kezeli a botrányt. Az biztos, hogy Olaszországban most megváltozik a híres influenszerek élete.
Forrás: IT Café