A Data.ai legfrissebb éves jelentése szerint a ByteDance Ltd. TikTokja lett az első olyan alkalmazás, amely meghaladta a 10 milliárd dolláros kumulált fogyasztói kiadást, ami új csúcsra emelte a mobilalkalmazás-eladásokat egy év alatt, miközben a játékokból származó bevétel csökkent.

Az olyan videó-streaming platformok, mint a TikTok és a Disney+, 11%-kal növelték a fogyasztói alkalmazások eladásait 2023-ban, ellenálló keresletet mutatva, miközben a játékipar kétszámjegyű kína-beli eladás-visszaesésével számolt, ami 2%-kal csökkentette a globális eladásokat.

A piackutatók szerint a TikTok alkalmazáson belüli vásárlásai, amelyekkel borravalót adhatnak a kedvelt alkotóknak és élő közvetítőknek, a bevételének a nagy részét adták, és a megfejtették a mobilon történő bevételszerzés titkát” – állítják a piackutatók, akiknek szolgáltatásait sokan használják, köztük a világ legnagyobb márkái.

„A közösségi alkalmazások és az alkotói gazdaság úttörő szerepet játszottak a bevételszerzésben a hirdetéseken túl” – mondta Lexi Sydow, a data.ai vállalati marketingért és insightsért felelős igazgatója. „A TikTok lerakta az alapot a tartalomkészítő billenő mechanizmusával. 2024-ben a közvetlen fogyasztói bevételszerzés a közösségi alkalmazásokban az alkalmazáson belüli vásárlások révén 150%-kal 1,3 milliárd dollárra nő, ahogy a verseny felpörög.”

A játékok helyett az alkalmazásokra fordított kiadások nőttek, mivel a fogyasztók többet költöttek streamelésre, felhasználók által generált tartalmakra és társkereső alkalmazásokra. Ennek ellenére a legnagyobb bevételi tényező továbbra is a reklámozás volt, amely 2023-ban 8%-kal 362 milliárd dollárra nőtt, és a mobileladások kétharmadát tette ki. Emiatt a felhasználók figyelmének felkeltése és megtartása érdekében vívott harc a legfontosabb, mivel a data.ai becslései szerint 2024-re 402 milliárd dolláros globális mobilhirdetési költést hoz majd.

Végül pedig a mesterséges intelligencia az új felhasználók vonzásának kulcsfontosságú útja lett, a generatív mesterséges intelligencia hétszeresére nőtt, és különálló alszegmensek jelentek meg az MI chatbotok és művészeti generátorok körül. A generatív MI-alkalmazások havi fogyasztói kiadásai 2023 végére meghaladták a 10 millió dollárt.

Forrás: Bloomberg