A TikTok Shop linkek hamarosan sokkal gyakoribbá válhatnak a közösségi média alkalmazásban (már ahol egyáltalán elérhetőek jelenleg). A Bloomberg információi szerint a vállalat új funkciót tesztel, amely automatikusan azonosítja a termékeket a platform videóiban, mielőtt a „Hasonló elemek keresése a TikTok Shopban” linket kínálná.
A Business Insider tavaly novemberben észlelte ugyanennek a funkciónak a tesztelését, és a The Verge talált videókat, amelyek a „Hasonló elemek keresése a TikTok Shopban” gombról készült felvételeket tartalmaztak tavaly szeptemberben és októberben. A TikTok korábban megerősítette, hogy a funkciót kis számú felhasználóval teszteli az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.
A kísérleti funkcióról szóló legfrissebb információk néhány hónappal a TikTok Shop egyesült államokbeli indulása után érkeztek, amelyek többek között lehetővé teszik az alkotók számára, hogy linkeket adjanak hozzá a videóikból származó termékekhez. A Bloomberg megjegyzi, hogy az influencereknek és a márkáknak jóvá kell hagynia a termékek videókon való címkézését, de az új funkció képes kiterjeszteni a termékhivatkozásokat az összes videóra, ami a TikTok e-kereskedelmi funkcióinak jelentős bővülését jelenti.
Nem ez lenne az első alkalom, hogy a vállalatok a technológia felé fordulnak, hogy automatikusan azonosítsák a termékeket, és linkeket kínáljanak a vásárlásukhoz. A Pinterest például rendelkezik egy vásárlási ajánlási funkcióval, amely bizonyos bejegyzéseknél felkéri a felhasználókat, hogy „Tekintse meg a hasonló termékeket”. A vásárlást a Google Lens és a cég újabb Circle to Search funkciójának kulcsfontosságú használati eseteként is bemutatták – mindkettő segít az embereknek azonosítani az olyan tárgyakat, mint a divatos kiegészítők, és linkeket biztosítanak a vásárláshoz.
A Bloomberg megjegyzi, hogy a TikToknak van még tennivalója az új eszköz pontosságával, mivel megjegyzi, hogy egy köveket csiszoló nőt ábrázoló videón egy aranygyűrűt és műkörmöket ajánlott fel.
Forrás: The Verge