Tavaly a YouTube elkezdte agresszívan korlátozni a hirdetésblokkolókat az asztali platformokon, most pedig bejelentették, hogy fellép a mobilhirdetés-blokkolók ellen is.
„Csak akkor engedélyezzük harmadik féltől származó alkalmazások számára az API használatát, ha betartják az API-szolgáltatások szolgáltatási feltételeit” – áll egy hivatalos blogbejegyzésben. – „Ha olyan alkalmazást találunk, amely sérti ezeket a feltételeket, megtesszük a megfelelő lépéseket platformunk, alkotóink és nézőink védelme érdekében.”
Szóval azok a felhasználók, akik a YouTube-hirdetések megkerülésére tervezett, harmadik féltől származó alkalmazásokon keresztül próbálnak meg videókat nézni, hibákkal találkozhatnak, például hosszú puffereléssel vagy a következő üzenetekkel: „A következő tartalom nem érhető el ebben az alkalmazásban”.
A YouTube azzal indokolja ezt a lépést, hogy kifejti: „Feltételeink nem teszik lehetővé, hogy a harmadik féltől származó alkalmazások kikapcsolják a hirdetéseket, mert ez megakadályozza, hogy az alkotó pénzt kapjon a nézettségért, a YouTube-on megjelenő hirdetések pedig segítenek az alkotók támogatásában, és több milliárd ember számára lehetővé teszik a streaming szolgáltatást.”
Szóval vagy reklámok, vagy YouTube Premium.
Forrás: Android Authority