A BeReal bejelentette, hogy már napi 10 millió aktív felhasználója van, ami nem tűnik soknak így hirtelen, viszont egy évvel ezelőtti mindössze 10 ezer volt, így pedig már rengeteg.
A most nagyon felkapott BeReal úgy működik, hogy minden nap véletlenszerű időpontban küld egy felszólítást az összes felhasználónak, amelyben arra kéri az embereket, hogy osszák meg a fényképüket arról, amit éppen csinálnak, ott és akkor, erre pedig kétperces közzétételi idő áll rendelkezésre. Az egész lényege, hogy szabaduljanak a beállított, filterezett internetes világtól, és úgy tűnik, bejön az embereknek.
Az alkalmazást Instagram-ellenségként emlegetik, a valódi, szerkesztetlen hétköznapokra helyezve a hangsúlyt, szemben az airbrush-os, csiszolt IG jelenetekkel.
A BeReal leírása szerint:
″Nincs szűrő. Nincsenek követők. Csak barátok, osztozva egymással. A BeReal segítségével felfedezheti barátai valódi életét, és közelebb kerülhet hozzájuk.”
Ez a megközelítés egyértelműen visszhangot keltett, olyannyira, hogy más alkalmazások most próbálják másolni az alapvető eszközeit, az Instagram pedig jelenleg egy új „Candid” funkción dolgozik, amely nagyon hasonlít a BeReal felhasználói felületére.
Érdekes megfigyelni az alkalmazás növekedését és a „valódi élet” megközelítésének népszerűségét, ami azt mutatja, hogy az embereknek elege lehetett az képek irreális online ábrázolásából.
A BeRealről egyébként Forgács Mariann, a Be Social ügyvezetője is beszélt nemrég az RTL Klub Fókusz című műsorában, ami itt érhető el.
Forrás: Social Media Today