A vártnál nagyobb lett a Facebook nyeresége és bevétele a második negyedévben. A cég azt közölte, hogy a június végével záródott három hónapban az adózott eredménye 56 százalékkal, 10,394 milliárd dollárra, részvényenként 3,61 dollárra nőtt az egy évvel korábbi 5,178 milliárd dollárról, részvényarányosan 1,8 dollárról. A bevétel 18,7 milliárd dollárról 29,1 milliárd dollárra ugrott, ezen belül a reklámbevétel 56 százalékkal, 28,58 milliárd dollárra emelkedett. Elemzők kisebb, 3,04 dollár részvényarányos profitra és szerényebb, 27,85 milliárd dollár bevételre számítottak.

Szintén a várakozásokat meghaladó, 62 százalékos negyedéves adózott eredménynövekedésről jelentett az Alphabet, a Google anyavállalata, elsősorban a hirdetésekből és a felhőszolgáltatásból származó jelentős bevételbővülésre. A cég azt közölte a New York-i tőzsde keddi zárása után, hogy a június végével záródott három hónapban a profitja rekordszintű, 18,53 milliárd dollár volt az egy évvel korábbi 6,96 milliárd dollár után. A részvényarányos eredmény 10,13 dollárról, 27,26 dollárra nőtt, felülmúlta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 19,35 dollárt.

Az Alphabet negyedéves bevétele 61,6 százalékkal rekordszintre, 61,88 milliárd dollárra emelkedett. Ezen belül a Google Services teljes bevétele 57,07 dollár volt. Az ide tartozó YouTube reklámbevétele pedig 83,7 százalékkal, 7 milliárd dollárra nőtt. A felhőszolgáltatással foglalkozó Google Cloud bevétele 4,63 milliárd dollárra nőtt a negyedévben az egy évvel korábbi 3,01 milliárd dollárról.

Az Alphabet piaci tőkeértéke az év eleje óta 50,5 százalékkal, 1830 milliárd dollárra emelkedett.

Forrás: MTI