Vishal Shah Facebook-termékmenedzser jelentette be, hogy felvásárolják a GIPHY-t. Ez ugye az interneten lévő legnépszerűbb gif-eket összegyűjtő, kategorizáló oldal, gyakorlatilag már mindenki belefutott, aki felment a netre. Hogy mekkora a vételár, azt nem árulták el, de szakmai berkeken belül 400 millió dollárról lehet szó.
A GIPHY-t Alex Chung és Jace Cooke hozta létre, először csak sima gif-keresőként, de már az első héten egymillió felhasználójuk lett. A következő lépcsőfok akkor jött, mikor a Facebook engedte a gif-eket posztolni, beágyazni és megosztani. 2017-re már napi 200 millió, havi 250 millió aktív felhasználójuk volt.
A vétel már csak azért is nem meglepő, mert a kapocs a Facebook és a GIPHY között igen szorossá alakult. A GIPHY forgalmának fele a Facebooktól jött, azon belül pedig az Instagram adja a felét.
Az összefonódás után a GIPHY munkatársai az Instagram csapatába kerülnek be, de a márka és az felület megmarad, legalábbis egyelőre.
Forrás: Social Media Today