Bár a közösségi média környezete folyamatosan változik és fejlődik, új szereplők küzdenek a közönség és a marketingesek figyelméért, a közösségi médiában történő hirdetés tekintetében egyetlen platform sem áll közel a Facebookhoz. A közel 2,9 milliárdos aktív felhasználói bázissal rendelkező közösségi média óriás továbbra is a legfontosabb platform a marketingesek körében mind B2B, mind B2C oldalon.

Az OnlyAccounts.io által bemutatott adatok szerint 2023-ban a marketingesek csaknem 90 %-a választotta a Facebookot közösségi médiában való hirdetésre, 10%-kal több, mint az Instagram és háromszor több, mint a TikTok.

A marketingszakemberek 53 %-a tervezi a Facebook használatának növelését a jövőben

Bár a Facebook a közösségi média világának egyik legrégebbi szereplője, a legtöbb marketinges számára még mindig ez az első számú választás. A Social Media Examiner felmérése szerint 2023-ban a Facebook volt a leggyakrabban használt közösségi média platform a marketingesek körében világszerte, 89 %-uk a platformot használta vállalkozása népszerűsítésére.

Az Instagram a második leggyakrabban használt platform a közösségi médiában való hirdetésre, 80 %-os részesedéssel a válaszadók között. A marketingszakemberek csaknem 65 %-a a LinkedInen való reklámozás mellett döntött, így ez a harmadik leggyakrabban használt platform. A YouTube és a Twitter követte 54, illetve 44 százalékos részesedéssel. A statisztikák azt mutatják, hogy a válaszadók mindössze 26 %-a nevezte meg a TikTokot a közösségi médiában megjelenő hirdetések legjobb platformjaként, vagyis háromszor kevesebben, mint a vezető Facebook.

A felmérés érdekes adatokat is feltárt arról, hogy a marketingesek hogyan tervezik a közösségi média platformok használatát a következő években. Körülbelül 53 %-uk nyilatkozott úgy, hogy növelni fogja a Facebook használatát a közeljövőben, míg csak 5 %-uk tervezte, hogy csökkenti a Facebook-hirdetésekre szánt költségvetését. A statisztikák azt is mutatják, hogy a marketingesek 66 %-a növelni fogja az Instagram és a YouTube használatát, szemben a TikTok-hirdetések növelését tervezők 43 %-ával. Ugyanakkor 45%-uk egyáltalán nem tervezte a videómegosztó alkalmazás használatát hirdetésekre.

A Meta a globális közösségi média hirdetési piac 55 %-át birtokolja

Mivel a márkák minden évben több tízmilliárd dollárt költenek Facebook- és Instagram-hirdetésekre, a Meta továbbra is a legnagyobb márka a globális közösségimédia-hirdetési környezetben.

A Statista felmérése szerint a Meta hatalmas, 55 %-os piaci részesedéssel rendelkezett tavaly, ami közel négyszerese a LinkedInnek, a második legnagyobb közösségi média hirdetési márkának. A Snapchat, a Reddit, a Pinterest, a Twitter és a ByteDance körülbelül 5 %-os részesedéssel rendelkezett a globális közösségi média hirdetési bevételekből.

Tavaly a márkák 189,5 milliárd dollárt költöttek közösségi média hirdetésekre. A Statista várakozásai szerint ez a szám 2023-ban 207 milliárd dollárra, majd 2027-re 247 milliárd dollárra ugorhat.