Adatok alapján azt lehet mondani, hogy az angol fiatalok oltási hajlandósága a legalacsonyabb, ugyanis a 16-29 évesek jelentős része hezitál, hogy részt vegyen-e az oltási programban. Az angol kormány ezért most a közösségi oldalakkal kezdett el dolgozni, hogy minél több fiatalt győzzenek meg arról, hogy az oltás az egyik legfontosabb pontja a vírus elleni védekezésnek. 

Annak ellenére, hogy két nap alatt egymillió vakcinára jelentkeztek az angol fiatalok, még így is sokan vannak, akik nem igazán döntötték még el, hogy szeretnék-e az oltást. Ez azért veszélyes, mert az adatok szerint pont ebben a korosztályban terjed nagyon a delta variáns. Ezért most azt szeretnék, ha a közösségi oldalak is segítenének abban, hogy visszaszorítsák az álhírek, hamis információk terjedését. A Snapchaten lesznek olyan matricák, amikkel azt lehet tudatni a nagyvilággal, hogy valaki megkapta az oltását, illetve az a cél, hogy megbízható információkhoz juttassák a fiatalokkal az oltásokkal kapcsolatban és a felmerülő kérdéseikre szakavatott orvosok válaszoljanak. A TikTok is matricákkal készül, valamint szakemberek videóit ajánlja majd a fiatalabb korosztálynak, és a kormány programjában a Facebook és az Instagram is hasonló szerephez jut. 

Angliában elértek az oltási program utolsó fázisához, fontos azonban látni, hogy a fiatalokat nem feltétlenül ugyanazokon a csatornákon keresztül tudják megszólítani, mint az idősebb generációt. Miközben az országban a legtöbb új esetet a delta-variáns okozza, amely az oltatlan fiatalok között terjed a leggyorsabban. 

Forrás: Sky News