A legfrissebb kutatások szerint jelentősen megnövekedett január óta az emberek híréhsége, amin valószínűleg csak az lepődik meg, aki eddig szatyorban élt. Az már viszont sokkal izgalmasabb, hogy nagyon sokak nem hírportálok vagy hírgyűjtő oldalak nyomán, hanem a közösségi médiából jutnak el a hírekhez, és hogy a legmagasabb mértékben a milleniál és az X generáció hírfogyasztása növekedett, napi 23 perccel. 

Social media news consumption during COVID-19
Klikk a nagyobb képért!

Az sem meglepő, hogy az emberek 46 százaléka úgy ítéli meg, hogy a mentális állapota rosszabb mint januárban, és sokan mondják, hogy tudatosan korlátozzák, mennyi hírt fogyasztanak. Az viszont érdekes, hogy míg azok, akik napi 73 percet töltenek tévés vagy online hírek nézésével, azt mondják, rosszabb a mentális állapotuk január óta, míg akik csak nagyjából egy órát, azoknak valamennyivel jobb. 

A legnépszerűbb oldal a Facebook, a legtöbben innen jutnak tovább híroldalakra, és innen tájékozódnak aztán jön a Twitter, a Youtube, a Reddit majd a többi. Ebből  is jól látszik, miért lenne fontos, hogy a legnépszerűbb oldalakon ne legyenek álhírek. Bár a Redditet csak a 12,4 százalék jelölte meg elsődleges hírforrásként, érdekes látni, hogy mégis itt növekedett a legtöbbet azok száma, akik január óta rosszabbul érzik magukat. 

Forrás: Social Media Today