Izgalmas látni, hogy a közösségi média akár előre is jelezhet bizonyos társadalmi változásokat, pedig a Pinteresten éppen most ez történik. Az elmúlt másfél évben az utazások, úti célok iránti érdeklődés meredeken visszazuhant a Pinteresten. Most azonban valami megváltozott. 

Érthető módon 2020 tavaszán nem a nyaralások tervezgetése volt az emberek számára az elsődleges program, már csak amiatt sem, mert az országok bezártak, a közlekedés is leállt. Most azonban az látszik a Pinteresten, hogy az emberek kezdenek újra utazásokat tervezni, és az is látszik, hogy amit a lezárások alatt megspóroltak, azzal, hogy akár több utazásuk is elmaradt. 

Sőt, olyannyira megjött az utazási kedv, hogy 19 százalékkal jobban érdekli most ez a téma az embereket, mint a koronavírus előtti időszakban, a 2019 hasonló időszakához viszonyítva. Annyiban pedig a keresés módja is megváltozott, hogy nem konkrét helyek érdeklik az embereket, hanem inkább arra keresnek, amit szeretnek, vagyis túrázásra, helyi ételekre vagy múzeumokra, esetleg életérzésre, mint mondjuk kiszakadni a nagyvarásból, vagy egy kis nyári hangulat. Például a tavalyi évhez képest az a kifejezés, hogy “álomnyaralás helyszínek” 482 százalékkal népszerűbb. Közben a belföldi utazások is népszerűbbek lettek, az amerikai felhasználók közül sokakat érdekel Alaszka és Seattle, míg Miami visszaesett a népszerűségi listán. 

Forrás: Pinterest