A TikTok szigorít a hirdetések célzásán és az adatkezelésen, különös tekintettel a fiatal felhasználókra. A legnagyobb változás a hirdetési célzási lehetőségeknél van.

Többé nem bombázhatják a tiniket személyre szabott reklámokkal

Az eddigi finomhangolt célzási opciók helyett a hirdetők mostantól csak általános kategóriák, mint a tartózkodási hely, nyelv vagy eszközadatok alapján érhetik el a tizenéveseket. Ezáltal a TikTok igyekszik megvédeni a fiatalokat attól, hogy adataik alapján befolyásolják a gondolkodásukat.

A változás nem csak a hirdetőket érinti. A felhasználók is nagyobb felügyeletet kapnak adataik felett.

  • Megtekinthetjük és módosíthatod a TikTok által rögzített érdeklődési körödet.
  • Leválaszthatjuk azokat az adatokat, amelyeket megosztanak a hirdetőkkel.

Végül, a platform új szabályokat vezetett be a mesterséges intelligencia (MI) használatára a hirdetésekben. A hirdetőknek mostantól fel kell tüntetniük, ha a reklámot MI generálta. Ez segít a felhasználóknak abban, hogy felismerjék a hirdetéseket, és megbízhatóbb forrásból származó információhoz jussanak.

Forrás: Social Media Today