2013 óta minden évben a Youtube volt a VidCon legnagyobb szponzora, vagyis az ő nevük szerepelt a leglátványosabban a rendezvényen. Idén azonban a VidCon bejelentette, hogy amellett, hogy fizikai formában szervezik meg az eseményt, változás történt a főszponzor tekintetében is, ugyanis a Youtube visszacsúszott, és a TikTok lett a főtámogató.
A váltás amiatt érdekes, mert ezzel együtt egy rakás olyan előadást tart majd a TikTok, ahol a tartalomelőállítók lehetőségeiről beszélnek, illetve az e-kereskedelmi, és influenszer-támogatói újításaikról. A Youtube számára pedig eddig is egyértelmű volt, hogy a TikTok veszélyt jelent a pozíciójukra, most azonban egyre nyilvánvalóbb mindenki, így a tartalomelőállítók számára is, hogy érdemes minél jobban odafigyelni a TikTok lehetőségeire is, a Youtube pedig ebben a tekintetben egyelőre csak lohol utánok a Shorts videó lehetőséggel, ami ráadásul még nem is minden országban elérhető.
Forrás: Social Media Today