Reagálva arra a vádra, hogy a Facebook pontosan tudta, hogy az Instagram káros a fiatal lányok mentális egészségére, mégis elhallgatta, sőt az ellenkezőjét kommunikálva, a TikTok, a Youtube és a Snapchat a Kongresszus előtt vállalta, hogy megosztják a hasonló témában készült belső kutatásaikat.
A szenátorok arra voltak kíváncsiak, hogy ezek a cégek mennyire szolgálják a kiskorúak biztonságát, érintették a tartalommoderálás témakörét, illetve a TikToknál előkerült a kínai kormány befolyása is. A meghallgatáson a Youtube a kifejezetten gyerekeknek szánt, nagyobb adatbiztonsággal bíró Youtube Kids alkalmazását méltatta, a Snap pedig arról beszélt, hogy a Snapchaten csak olyanokkal tudnak a felhasználók kapcsolatba kerülni és üzenetet váltani, akiket felvettek a névjegyzékbe, és kevesebb algoritmus által válogatott tartalommal találkoznak. A törvényhozókat viszont annyira nem győzte meg, hogy a cégek legnagyobb adukártyájuknak azt tartották, hogy ők nem a Facebook.
A szenátrorok felkészültek a meghallgatásra, Blumenthal munkatársai fiókokat hoztak létre a YouTube-on és a TikTokon, és felfedezték, hogy könnyen hozzáférhettek a YouTube káros fogyókúrás tartalmaihoz, valamint a TikTokon a szteroidokról szóló veszélyes videókhoz. „Könnyű volt megtalálni őket” – mondta a szenátor. Mike Lee republikánus szenátor azt mondta, csapata Snap-fiókot hozott létre egy 15 éves fiúnak, és olyan videóajánlatokat kaptak, „amiket udvariasan úgy tudok leírni, hogy nagyon nem megfelelő egy gyerek számára: klipek a bárokba járásról, felnőtt videók játékok és pornósztárokról – mondta Lee.
Forrás: Forbes