A bevételek növelése érdekében a YouTube régóta próbálja meggyőzni felhasználóit, hogy váltsanak préium előfizetésre. Ennek elmulasztása azt eredményezné, hogy a nézőknek végig kell nézniük a hirdetéseken, és a YouTube egy ponton akár tizenegy átugorhatatlan hirdetést is tesztelt, bár az ezt követő háborgás arra késztette a vállalatot, hogy véget vessen ennek a kísérletnek. Viszont el kezdte lassítani azon felhasználók videó-betöltési idejét, akik adblockert használnak.

A YouTube most látszólag visszahozza, sőt megnyomja ezt a bizonyos reklámblokkoló kampányt, amint azt a Reddit felhasználó NightMean is megjegyezte. A thread többi felhasználója is egyetért, néhányan a lassulást amúgy az internet sebességének csökkenésével tévesztik össze. A betöltési idők állítólag jelentősen javulnak, ha a hirdetésblokkoló ki van kapcsolva.

A 9to5Google munkatársai saját maguk próbálták ki ezt, és lassú puffereléssel szembesültek, valamint azt találták, hogy még a teljes képernyős vagy mozi módba való átállás sem lehetséges, mivel az oldal frissítése szükséges. Sőt, néhány előnézet nem volt hajlandó megfelelően betölteni ebben az állapotban.

Egyébként olyanok is panaszkodnak, akik ugyen hirdetésblokkolót használnak, de prémium előfizetők, ami arra utalhat, hogy magával az ad blockerrel is baja van a Google-nek.

A YouTube szóvivője novemberben egy nyilatkozatában megerősítette, hogy egyes hirdetésblokkolóval rendelkező felhasználók „ szuboptimális megtekintést ” tapasztalhatnak, utalva a platform lassú betöltési idejére. Valószínű, hogy a YouTube egyre több felhasználóra kezdi kiterjeszteni ezt a korlátozást. Míg néhány szerencsés felhasználó megkerülheti ezt az új korlátozást, a YouTube valószínűleg több módszert is kitalál majd arra, hogy rákényszerítse a felhasználókat a hirdetésblokkolók letiltására, vagy a prémium vásárlására.

Forrás: Android Police