A nőnapra nagyon sok márka készült, hogy kifejezze mennyire nagyra tartják a női fogyasztóikat, ügyfeleiket, és úgy általánosságban a nőket. Aztán jött a Gender Pay Gap Bot a Twitteren, és rávilágított minden nagy márka bejegyzésénél, hogy bár a szöveg szép, de a valóságban a női alkalmazottaik lényegesen kevesebbet keresnek, mint a férfiak. 

Sok márka tervezte, hogy idén nőnap alkalmából felhívja a figyelmet a nők eredményeire a munkaerőpiacon, vagy a nők jogainak helyzetére, egy bot azonban leginkább a képmutatásra figyelmeztet. Vagyis leginkább arra, hogy egyrészt a közösségi médiában az üzenetek gyakran szépen hangzanak, de nincs mögöttük valós elköteleződés, vagy éppen hogy először érdemes a vállalatok saját háza táján rendet rakni. 

A Twitter-fiók a márkák nőnapi bejegyzéseit elemzi, és összeveti a nők és férfiak közötti általános bérkülönbséggel. Az Egyesült Királyságban a 250 vagy annál több alkalmazottat foglalkoztató vállalatoknak közzé kell tenniük a bérekre vonatkozó adatokat, ennek segítségével tud dolgozni a mesterséges intelligencia, hogy felhívja a figyelmet, hogy ezek a cégek, csak a bejegyzéseik szövegében értékelik nagyra a nőket, mikor fizetést kell adni, akkor viszont nem. 

A bot, illetve saját maguk áldozatául estek divatmárkák, kocsmaláncok, vagy éppen egészségügyi szolgáltatók, egyetem és focicsapatok is. Az egyik legrosszabbul teljesítő nagy márka a Ryanair lett, ami 68 százalékkal fizet kevesebbet a nőknek, mint a férfi kollégáiknak. 

Az Egyesült Királyságban a nemek közötti bérszakadék átlagos mediánja 10,2%. 2021-ben a reklámügynökségek az átlagosnál nagyobb, 17,8%-os bérszakadékot regisztráltak a gazdaság többi részéhez képest.

Forrás: ADweek