Elismerte a Facebook, hogy hibásan számolta a kampányok hatékonyságát az elmúlt hónapokban. A magyarázat szerint ennek oka az volt, hogy küzdöttek iPhone szoftverében végrehajtott változtatásokkal.
A Facebook közleménye szerint a hirdetőknek olyan adatokat adtak meg, amely szerint a kampány 15 százalékkal sikertelenebb volt, mint valójában, és több eladást eredményeztek, mint azt hitték.
Annak beismerése, hogy hosszabb ideje problémái vannak a kampányok mérésének pontosságával, azért is izgalmas, mert ez a Facebook működésének az egyik alapköve. Ráadásul a bejelentés az Apple-t hibáztatja, ami nyílt vitát kezdeményezhet a két techóriás között, ami már csak azért is izgalmas, hiszen az Apple nagyon büszke arra az újítására, hogy április óta a felhasználóinak transzparensebb képet mutat arról, hogy a különböző alkalmazások egészen pontosan mennyire követik a felhasználókat. Miközben a felhasználói viselkedés ilyen jellegű összegyűjtése kulcsfontosságú a Facebook hirdetési üzletágában, hiszen ezekkel az adatokkal biztosíthatja a marketingszakemberek számára, hogy bizonyos demográfiai csoportokat érnek el, és készíthetnek részletes jelentéseket a kampány eredményességéről. Mivel az Apple fejlesztése megakadályozza, hogy ezeket az adatokat megtudja a Facebook a felhasználóiról, a hirdetések sem lehetnek már annyira pontosan célzottak, ezáltal veszítettek az értékükből. A Facebook azt tervezi, hogy szoftvereket fejleszt, hogy az Apple miatt elveszített információkat más módon helyettesítsék, de egyelőre ezek a fejlesztések még nagyon kezdetlegesek.
Forrás: Forbes