Többször írtuk már itt a Marketing Morzsákon, hogy Donald Trump szeptember 20-ig adott időt az amerikai cégeknek, hogy esetleg megvegyék a TikTok ottani részlegét, és ezzel az adatok nem kínai kézben lennének, valamit így már nem kémekédnek a kínaiak (csak az amerikaiak). Ez ugye még több mint egy hónap, ennek ellenére Trump tovább keménykedik.

Be akarja tiltani ugyanis az egész világon az alkalmazást (plusz a WeChatet is amúgy, ami az egyik legnépszerűbb kínai app, egyszerre csetpogram, fizetőeszköz és közösségi hálózat, de egyre inkább terjed a világban). Ezt úgy akarja elérni, hogy világszinten megtiltja az amerikai cégeknek, hogy üzleteljenek ezekkel a cégekkel. Tehát például itt Magyarországon sem lehetne mondjuk egy iPhone-on rajta egyik alkalmazás sem, mert ugye az iPhone az amerikai Apple terméke.

Utóbbi céget egyébként a tervezett szigorítás név szerint is említi, hogy az Appstore-ból el kéne tüntetni ezeket az alkalmazásokat (és ide be lehet helyettesíteni a Google Play Store-ját is simán).

Megy is a pánikolás az amerikai cégek részéről, hiszen ha két ilyen népszerű alkalmazást letiltanának világszinten, akkor a felhasználók áttérnének más telefonokra. Ez különösen az Apple-t érinti érzékenyen, ugyanis az iPhone-okra még csak az a lehetőség sincs, hogy alternatív forrásból feltelepítsék az appokat, ezzel pedig gyakorlatilag vége lenne az iPhone karrierjének az olyan országokban, ahol a TikTokot és a WeChatet nagyon szeretik az emberek.

Aztán, hogy lesz-e valami kompromisszumos megoldás, kiderül, de Trump valószínűleg még azelőtt pontot akar tenni az ügy végére, hogy esetlegesen elveszíti az őszi amerikai elnökválasztást, amire jelen pillanatban elég nagy esély van. Persze Trump esetében semmi sem biztos.