A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság szerdán átfogó változtatásokat javasolt annak a kulcsfontosságú szövetségi szabálynak a megerősítése érdekében, amely védi a gyermekek magánéletét az interneten.

A változtatások célja, hogy megerősítsék az 1998-as Children’s Online Privacy Protection Act alapjául szolgáló szabályokat, amely törvény korlátozza a fiatalok online nyomon követését olyan szolgáltatások által, mint a közösségi média alkalmazások, videojáték-platformok, játékkereskedők és digitális hirdetési hálózatok. A szabályozó hatóságok szerint a lépések „áthelyezik” az online biztonság terheit a szülőkről az alkalmazásokra és más digitális szolgáltatásokra, miközben megfékezik azt, hogy a platformok hogyan használják fel és szerezhetik be a gyermekek adatait.

A javasolt változtatások megkövetelnék bizonyos online szolgáltatásoktól, hogy alapértelmezés szerint kikapcsolják a célzott hirdetéseket a 13 éven aluli gyermekek számára. Megtiltják az online szolgáltatások számára, hogy személyes adatokat, például egy gyermek mobiltelefonszámát használják fel arra, hogy a fiatalokat hosszabb ideig a platformjukon maradjanak. Ez azt jelenti, hogy az online szolgáltatások a továbbiakban nem használhatják fel a személyes adatokat kisgyermekek push értesítésekkel történő bombázására.

A javasolt frissítések emellett megerősítenék a gyermekek adatait gyűjtő online szolgáltatások biztonsági követelményeit, valamint korlátoznák azt az időtartamot, ameddig az online szolgáltatások megőrizhetik ezeket az információkat. Korlátoznák a tanulói adatok tanulóalkalmazások és más oktatási-technológiai szolgáltatók általi gyűjtését, lehetővé téve az iskoláknak, hogy csak oktatási, nem kereskedelmi célból gyűjtsék a gyermekek személyes adatait.

A javasolt változtatások között szerepel egy kivétel leszűkítése, amely lehetővé teszi az online szolgáltatások számára, hogy a szülők beleegyezése nélkül állandó azonosító kódokat gyűjtsenek a gyermekek számára bizonyos belső műveletekhez, mint például a termékfejlesztés, a fogyasztók személyre szabása vagy a csalásmegelőzés.

A javasolt változtatások megtiltják az online szolgáltatóknak, hogy ilyen felhasználókövető kódokat alkalmazzanak, hogy maximalizálják a gyerekek platformjaikon eltöltött időt. Ez azt jelenti, hogy a javaslat szerint az online szolgáltatások nem használhatnának olyan technikákat, mint például a mobiltelefonos értesítések küldése, hogy a gyermek igazolható szülői beleegyezése nélkül rábírja a gyermeket, hogy vegyenek részt az oldalon vagy a szolgáltatásban.

Egyelőre nem tudni, hogy az online szolgáltatások hogyan felelnének meg a változásoknak. A lakosságnak 60 nap áll rendelkezésére, hogy észrevételeket tegyen a javaslatokkal kapcsolatban, ezt követően a bizottság szavaz.

Forrás: New York Times