Az EU arra sürgette a közösségi média cégeket, köztük a Google-t és a Facebookot, hogy „azonnal” kezdjék meg a mesterséges intelligencia által generált tartalmak és képek címkézését az Oroszországból érkező álhírek és félretájékoztatás elleni küzdelemre irányuló lépések részeként.

Ugyanakkor az EU figyelmeztette a Twittert, hogy „gyors” szankciókkal kell szembenéznie, ha nem tartja be az augusztus 25-én az egész blokkban hatályba lépő új digitális tartalomra vonatkozó törvényeket.

Elon Musk cége két héttel ezelőtt kilépett az EU önkéntes magatartási kódexéből, és bevételének 6 százalékáig terjedő pénzbírsággal sújthatják, vagy az egész EU-ban betilthatják, ha nem a digitális szolgáltatásokról szóló törvény égisze alatt működik.

Az orosz félretájékoztatás elleni küzdelemre irányuló szélesebb körű erőfeszítés részeként az EU arra is felkérte a Facebookot és másokat, hogy fordítsanak több erőforrást a kisebbségi nyelvű tartalmak tényeinek ellenőrzésére főként Kelet-Európában, ahol az orosz dezinformációs kampányokat fenyegetésnek tartják.

„Ez nem a megszokott üzlet; az oroszok azt akarják, hogy aláássák állampolgáraink közvéleményének támogatását Ukrajna támogatására” – mondta Věra Jourová, az Európai Bizottság alelnöke az új csomag bejelentésekor.

Az EU-t széles körben a technológiai vállalatok szabályozásának vezetőjének tekintik, és külön törvényeket dolgoz ki a mesterséges intelligenciáról a gyakorlati kódex mellett – amelyről 44 vállalat, köztük a TikTok és a YouTube állapodott meg –, amely az új szabályozási rendszerre való felkészülés útja.

A Twitter azon döntését, hogy kilép az önkéntes kódexből, ellenséges lépésnek tekintették, Jourová hétfőn „hibának” minősítette.

Az EU arra kéri a vállalatokat, hogy a mesterséges intelligencia tartalmat olyan címkével jelöljék meg, amely regisztrálja magát a felhasználóknál, miközben görgetés közben más dolgoktól elvonják a figyelmüket. Azt akarják, hogy a felhasználó „tisztán lássa”, hogy a tartalmat nem valódi emberek állítják elő, és olyan szavakkal látják el, mint „ez egy robotszöveg”.

Jourová azt mondta, hogy a közösségi média cégeknek fel kell venniük a harcot a mesterséges intelligencia lehetséges „sötét oldala” ellen, amely másodperceken belül eseményeket és hangokat hamisíthat.

Forrás: The Guardian