Visszavágott az Instagram azokra a vádakra, amelyek szerint az alkalmazás káros a fiatal felhasználókra. Ahogyan arról mi is írtunk korábban, a Wall Street Journal oknyomozói olyan belső dokumentumok birtokába jutottak, amelyek szerint a Facebook belső kutatásai olyan eredményre jutottak, miszerint a fiatal felhasználók önképének árt az alkalmazás. Később az Instagram vezetője egy egészen szürreális interjúban az autókhoz hasonlította a közösségi oldalakat, a párhuzam szerint attól még, hogy autóbalesetben sokan halnak meg, nem gondolja senki, hogy be kellene szüntetni az autózást. 

Most egy valamelyest jobban átgondolt válasz is érkezett Pratiti Raychoudhury-tól, aki a Facebook kutatásaiért is felelős felsővezető. Ő azt írta, hogy a cikk kihagyta, hogy nagyon sok fiatalnak viszont segít az alkalmazás “mikor olyan dolgokkal harcolnak, amikkel a tinédzserek szembe szoktak kerülni”. Szerinte a fiatal lányok többségének a testképén vagy javít, vagy semmilyen hatással nincs az Instagram, a Wall Street Journal közölt cikk azért nem megfelelő, mert a Facebook abban a kutatásban mindössze 40 fiatalt kérdezett meg, és kifejezetten olyanokat kerestek, akik negatív véleményen voltak az alkalmazásról.

A Facebook utóbbi állítását nem igazolta, és nem is hozott nyilvánosságra olyan kutatást, ami az ő igazukat alátámasztja, de azt ígérték, keresik a módot, hogyan önthetnének tiszta vizet a pohárba. 

Forrás: Forbes