Ezüst minősítéssel díjazta a CMA 2023 a Be Social intimegészség-tudatosságra nevelő videósorozatát, a Bayer Hungária megbízásából készült VagiNavigátor első évadát. A sorozat ezzel valamennyi pályázót maga mögé utasított a márkacéllal született online videók és klippek kategóriában a június végi díjátadón.

Manapság legfeljebb négy kattintás választ el bennünket a világon fellelhető bármilyen tudástól. Ha nem tudjuk eldönteni, hogy mi a vacsora, ha kíváncsiak vagyunk rá, miért a kapibara a világ legnyugodtabb állata vagy meg szeretnénk tudni, milyen vastag a jég a  sarkvidéken, csak beírjuk a megfelelő kifejezéseket a keresőbe és már meg is kaptuk a választ. És furcsa módon, ma, amikor pillanatok alatt akarva-akaratlanul megtalálnak bennünket a pornográf tartalmak, arról fogalmunk sincs, hogy mi zajlik a testünkben.

Ezen kíván változtatni a 2022 májusában indított VagiNavigátor. A kampány elsődleges célja az volt, hogy felhívja a figyelmet az intim higiénia és az intim egészség fontosságára, miközben elkezdi ledönteni a témával kapcsolatos tabukat. A videókban civil vendégek beszélgettek a témával kapcsolatos tudásukról, félelmeikről és tévhitekről. A videók kellemes, oldott hangulatán keresztül a nézők nappalijába is elvihettük a témát, akiknek így nemcsak az ügyfél által fontosnak tartott információkat tudtuk átadni szórakoztató és érdekes módon, hanem azt is megmutathattuk nekik, hogy az intim egészségről beszélni nem szégyen.

És ha azt gondolnánk, hogy épp elég nagy falat a társadalmi berögződéseket felülírni, egy ilyen kampánynál a közösségimédia-eszközök sem feltétlenül a legerősebb szövetségeseink. Noha a kampány célja az edukáció, a VagiNavigátorra ugyanúgy érvényesek többek között a Meta egészségügyi korlátozásai, mint bármely más, értékesítéssel foglalkozó márka tartalmaira. Ez azt is jelenti, hogy úgy kellett kiállnunk amellett, hogy kell és fontos beszélni az intim egészségről, hogy közben nagyon korlátozottak voltak a képi, videós és írásbeli lehetőségeink. A TikTok hirdetéskezelője pedig, ha lehet, még a Meta rendszereinél is szigorúbb e tekintetben.

A nehézségek ellenére tíz videóból álló első évad önmagában is szép eredményeket hozott, ám a kísérőtartalmakon keresztül a tősgyökeres YouTube felhasználókból álló közönség Instagram és Facebook felhasználói bázissal is bővült. Bár a kampány alapüzenete azonos a különböző csatornákon, a felületek különböznek a felhasználókkal való párbeszéd jellegében, így a többplatformos kommunikáció nem egyszerűen a közönség kiszélesítésére, a mondanivaló elmélyítésére is kifejezetten erős  eszköznek bizonyult: a YouTube-on elsősorban az információ átadásra, míg az Instagramon inkább az interaktivitásra, a párbeszédre törekedett az alkotói csapat.

A kampány sikeréhez az ügynökség és a ügyfél közötti összhang is nagyban hozzájárult. “Már a közös munka elején kiderült, hogy nagyon hasonlóan gondolkodunk és ugyanazt várjuk a kampánytól. Egy társadalmi jelenségre szeretnénk felhívni a figyelmet, és azt szeretnénk, ha a nők elgondolkodnának rajta, hogy mennyire keveset tudnak a saját intim egészségükről akkor, amikor fénykorát éli az egészségtudatos életmód. És mindezt azért, mert nem merünk beszélni valamiről, ami amúgy teljesen természetes.”

– mondta Becker Karola, a BeSocial senior account managere.

A Bayer Hungária egyébként az ügynökség régi ügyfelei közé tartozik, így a VagiNavigátor egy újabb sikeres mérföldkő az együttműködésben, amibe ők a szakmai tudást, a BeSocial csapata pedig a kreatív megközelítést hozta. Így lett a kampány egyszerre figyelemfelkeltő és  szakmai szempontból is kiváló minőségű.

“A CMA díj elnyerése egy mérföldkő számunkra, és megerősíti a BeSocial szakmai elkötelezettségét a kreativitás és hatékonyság terén a jövőbeli kommunikációs kampányainkban is. Mind szakmailag, mind a társadalmi mondanivaló fontossága miatt büszkék vagyunk a VagiNavigátorra.”

– nyilatkozta Forgács Mariann, a BeSocial alapító tulajdonosa és ügyvezetője.

A csapat természetesen itt nem áll meg: a VagiNavigátor 2023-ban egy lépéssel hátrébb lépve még erősebb társadalmi témákat feszeget az Instagram közösségével. A BeSocial pedig emellett is izgatottan várja a jövőbeli lehetőségeket a magas minőségű, innovatív marketing kampányok kidolgozására és megvalósítására, hogy újabb és újabb ügyfeleknek segíthessen megtalálni a megfelelő eszközöket a célközönség eléréséhez.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLg0qjdQ7tUpD1-9Q0KebhjmSpeUrdYo7W

Alkotók.

Megbízó: Bayer Hungária

  • CH Divízióvezető: Tüskés Henrietta
  • Brand Manager: Radosiczky Anikó
  • Senior Medical Advisor: Dr. Laki Judit

Ügynökség: Be Social

  • Kreatív igazgató: Móri Szilárd
  • Szövegírók: Csató Viktória és Varga Niki
  • Art Director: Badinka Tímea
  • Account Director: Hell Csilla
  • Senior Account Manager: Becker Karola
  • Project Manager: Kőfalvi-Vaskó Zsófia
  • Web design: Sunyovszki Mátyás
  • Webfejlesztés: Forgó Attila, Molnár Tamás
  • Moderátor: Czeczeli Anita   

Produkciós cég: XProd

  • Producer és rendező: Bejó István
  • Operatőr: Lénárd Tamás
  • Gyártásvezető: Németh Jennifer
  • Utómunka: XProd
  • Animáció: XProd