A YouTube bejelentette új piacterét, a Creator Musicot, amely már teljesen nyitva is áll a YouTube Partnerprogram minden egyesült államokbeli résztvevője előtt. Tavaly szeptemberben jelentették be először, az online kvázi piactér a dalok nagy katalógusát kínálja, amelyben az alkotók böngészhetnek, kereshetnek és megvásárolhatják a feltételeknek megfelelően. A zenei jogok nagy része közérthetően van megfogalmazva, így az alkotók tisztában lehetnek a felmerülő költségeket. Amellett, hogy licencet vásárolhatnak, az alkotók olyan bevételmegosztási lehetőségeket kínáló számokat is választhatnak, amelyeken az alkotók és a jogtulajdonosok is pénzt keresnek a zene használatából.

Ahogy a cég tavaly kifejtette, a zenei jogokkal kapcsolatos problémák régóta kedvezőtlenek az alkotók számára.

Amikor egy alkotó olyan dalt használ, amely nem az ő tulajdonában van, akkor a videóján kapott összes hirdetési bevételt át kell adnia a zenei licenc tulajdonosának. Emiatt aztán a YouTube-videókban gyakran nem használnak kereskedelmi zenét, ami rossz az alkotóknak, a rajongóiknak, de az előadóknak és a dalszerzőknek is.

A Creator Music elindításával az ötlet az, hogy leegyszerűsítsék a zene engedélyezésének folyamatát. Az online irányítópulton keresztül az alkotók megkereshetik az eszükbe jutott dalokat, vagy böngészhetnek gyűjtemények, műfajok vagy hangulatok szerint, majd megtekinthetik a kapcsolódó licencköltségeket. Ezenkívül az alkotók kereshetnek számokat a projektjükhöz meghatározott költségvetés alapján.

Amikor megtalálják a megfelelő számot, az alkotók dönthetnek úgy, hogy megvásárolják a licencet a feltételek áttekintése után, vagy belépnek a bevételmegosztási megállapodásba. Az előbbivel az alkotók megnézhetik, és azonnal letölthetik a dalt, hogy szerkesztés közben hozzáadhassák videójukhoz. Ha nem akarnak előleget fizetni a zene használatáért, választhatnak helyette egy számot a bevételmegosztás opcióval.

Ez a fajta piactér előnyös lehet a nagyobb alkotóknak, akik pontosabban szeretnék kontrollálni a produkcióikkal kapcsolatos költségeket, valamint a kisebb alkotóknak, akik hagyományosan nem engedhették meg maguknak, hogy videóikban reklámzenét jelenítsenek meg.

Ahogy írtuk, egyelőre az egyesült államokban elérhető a szolgáltatás, de reméljük hamarosan ide is elér, és nem jut az Instagram Music sorsára, ami a mai napig nem indult el Magyarországon.

Forrás: Techcrunch