Kemény hónapokon vannak túl a márkák online aktivitásáért felelős szakemberek. A koronavírus egy olyan új helyzetbe kényszerítette őket, ahol nem tehették meg, hogy nem szólalnak fel, és nem mutatják meg a szolidaritásukat, ugyanakkor az üzeneteiket nemhogy hetekre, de még a következő napokra sem nagyon tudták igazán megtervezni. 

donovan-valdivia-0j7b_6o-6ha-unsplash.jpg

Most pedig itt a tüntetéshullám, ahol polgárjogi mozgalmak nem csak az Amerikai Egyesült Államok területén, de a világ minden pontján tiltakoznak az intézményesített rasszizmus ellen. Sok márka mondja azt, hogy ők aktuálpolitikai kérdésekben nem foglalnak állást, azonban egyre többen posztolnak a közösségi oldalukra arról, hogy a társadalmi és gazdasági egyenlőtlenség nagyon nem jó. 

Kiállnak a vásárlóikért, a kollégáikért olyan márkák, mint például az Under Armour nevű sportmárka, a Marvel, a Hulu, a Ben & Jerry’s jégkrém márka, ugyanakkor vannak olyanok, akiknek sokkal nehezebb megfelelő üzenetet választani. 

Erre jó példa a Zillow nevű ingatlanértékesítési oldal, akik azt posztolták, hogy náluk a rasszizmusnak nincs otthona. Sokakban felmerült, hogy ez mit jelen? Rasszista emberek nem hirdethetnek az oldalon, és nem vehetnek lakást? Ugyanúgy sok kritika éri az NFL-t és a ligát támogató márkákat, akik csendben maradtak, mikor Colin Kaepernick ugyanezért ereszkedett térdre. 

A márkák másik fele inkább a felajánlásokban hisz, a Lego például 4 millió dollárt adományoz olyan szervezeteknek, akik fekete közösségekkel foglalkoznak, és a Disney is 5 millió dollárt ajánlott fel. 

Forrás: Vice