Azok a hirdetések mindig rejtenek magukban némi kockázatot, amikor nem az értékesített felület munkatársa helyezi el a partner bannerét, hanem a folyamatot például a Google programmatic rendszerére bízza. Ebben az esetben ugyanis sokkal kevesebb a lehetősége, hogy még az előtt észrevegye, hogy baj van, mielőtt a nagyközönség elé kerül a hirdetés.
A Wish nevű kínai kereskedelmi cég például a BBC applikációiban és aloldalaiban okozott felfordulást, mikor rosszul lőtte be a célcsoportot, és könnyen elkészíthető receptek mellé férfiaknak szóló szexjátékokat, nőknek pedig mellbimbót takaró tapaszokat ajánlott. Az angolok jelentős része kiakadt, szerintük ezek mind olyan oldalak, amiket gyerekek is előszeretettel látogatnak, a Wish azonban azt mondta, hogy bár lehet, hogy valóban nem jó a célközönség, mégsem gondolják azt, hogy bármi olyan lett volna a hirdetésekben, amin fel kellene háborodni.
Nagyon kevés mozgástere van az önszabályozó szervezeteknek is, hogy ilyen esetekben büntetést szabjanak ki. Az egyetlen lehetőségük az, hogy ők is hirdessenek ugyanazokon a felületeken arról, hogy milyen cégek szegték meg a szabályokat. Aztán bízni abban, hogy a rossz hírnév ártani fog a cégnek.
Forrás: BBC