Ha nem lenne elég a beauty filterek és a közösségi médiában látott természetesnek beállított de retusált fotók tömkelege, és ha nem cikkeztek még volna pszichológusok, bőrgyógyászok, sőt plasztikai sebészek is arról, hogy mennyire rossz irányba viszi ez el a fiatalok önértékelését, itt vannak az egész test retusálását ígérő alkalmazások, amik a TikTokon és az Instagramon célozzák be a legsérülékenyebb korosztályt. 

A hirdetésekben megmutatják, hogy az alkalmazások hogyan használhatóak arra, hogy ne csak az arcot, de az egész testet digitálisan módosítsák, például vékonyabb derekat, vagy több izmot mutatnak a felhasználók fotóin. A táplálkozási zavarral foglalkozó szervezetek szerint a technológiai cégeknek mérlegelniük kellene, hogy egy ilyen fejlesztés milyen hatást gyakorolhat bárkire, de főleg azokra, akik egyébként is testképzavarral és táplálkozási zavarral küzdenek. 

A segítőszervezet elmondta, hogy bár az étkezési zavarokat nem minden esetben okozza a testképzavar, azért van összefüggés a kettő között. Azt is elmondták, hogy a világjárvány kezdete óta az olyan  10-19 év közötti gyermekek és tinédzserek száma, aki a táplálkozási zavarok miatt segítséget kértek tőlük, 68 százalékkal emelkedett. 

Az alkalmazásokkal az a baj, hogy olyan képet mutatnak valakiről, amit soha nem tud elérni, egészen egyszerűen azért, mert olyan nincs a természetben. Tizenévesen pedig még nem feltétlenül értheti az ember, hogy a bőr pórusai természetesek, az azonban nem, ha eltünnek a vonásai. A legtöbb platform már megtiltotta, hogy tinédzsereknek reklámozzanak fogyasztószereket, a szakemeberek azt szeretnék, ha az ilyen testet módosító alkalmazásokat se lehessen népszerűsíteni kiskorúak számára. Főleg, hogy sokak szerint az is nyomást és szorongást okoz sok felhasználóknak, hogy mi lesz, ha visszatérhetünk az igazi világba, ahol ezek a torzított képek már nem működnek, és kiderül, hogyan néz ki valójában az illető. 

Az érintett platformok, amelyek ráadásul előszeretettel adnak ki közleményeket arról, hogy mennyire odafigyelnek a táplálkozási zavarral küzdő felhasználóikra, és rendszeresen elmondják, mennyire támogatják a pozitív testképet támogató kezdeményezéseket, most azt mondják,  hogy az ilyen hirdetések nem sértik a felhasználási feltételeket, de a TikTok megígérte, hogy felülvizsgálja a szabályait. 

Forrás: BBC