Az EU panaszai szerint a kínai cég nem védte meg a gyerekeket a nem nekik való tartalmaktól és a rejtett hirdetésektől, amivel megszegte a fogyasztóvédelmi törvényeket. 

A TikTok esetében már többször is felmerültek olyan problémák, amik a magánszférát és az adatbiztonságot érintették, ezért is kezdeményezett az Európai Bizottság formális párbeszédet a platformot üzemeltető ByteDance-szel.  Didier Reynders igazságügyekért felelős uniós biztos arról beszélt, hogy a világjárvány miatt is felgyorsuló digitalizáció nagyobb biztonsági kockázatot jelent, ezért jobban oda kell figyelni. Kiemelte, hogy például tilos a fiatalkorúakat célzott reklámokkal bombázni, például bannerekkel. A megbeszéléseket az ír és a svéd fogyasztóvédelem vezeti majd, a TikTok egyelőre annyit reagált, hogy már tettek lépéseket a fiatalok védelme érdekében. 

Forrás: AP