Khing úgy gondolta, hogy jó ötlet lesz megszállni a Khao Yai Nemzeti Parkban található Ozone Hotelben, de csalódott. Nem volt megelégedve a tisztasággal, az Agodára írt értékelésében azt írta, hogy a fotók nem egyeztek a valósággal, a személyzet sem volt túl barátságos, és összességében szerinte ár / érték arányban nem éri meg itt megszállni. Csalódottságának egy 6/10 értékeléssel adott hangot, amire a hotel vezetése először egy bocsánatkérő kommenttel reagált az oldalon. Aztán megírták Khingnek, hogy törölje a hozzászólását, és nyilvánosan kérjen bocsánatot, amit öt thai nyelvű újságban egy héten keresztül minden nap le kell hozni, vagy készüljön fel, hogy kártérítést követelnek rajta, és beperelik.
Thaiföldön nem ez az első eset, hogy a véleménynyilvánításból könnyen bűncselekmény lehet, még akkor is, ha egyébként igaza van a vendégnek. 2020-ban egy másik hotel is beperelt egy amerikai vendéget, igaz ott Wesley Barnes nem csak a tisztaságra panaszkodott a létező összes véleményező oldalon, hanem azzal is megvádolta a szállodát, hogy rabszolgákat alkalmaznak. Barnes egy hétvégét töltött előzetesben, miután a hatóságok elfogták.
Thaiföld rágalmazási törvényei nem elég specifikusak a jogvédők szerint, és nagyon könnyű a jogos kritikákat vagy véleménynyilvánítást elhallgattatni. Jogvédők azt szeretnék elérni, hogy tiltsák le a szállásfoglaló helyek azokat a szállodákat, amelyek jogi lépést indítanak a panaszkodó vendégek ellen, hiszen az ilyen oldalak megbízhatósága attól is függ, hogy mennyire fedik a vélemények a valóságot.
Forrás: Vice