Khing úgy gondolta, hogy jó ötlet lesz megszállni a Khao Yai Nemzeti Parkban található Ozone Hotelben, de csalódott. Nem volt megelégedve a tisztasággal, az Agodára írt értékelésében azt írta, hogy a fotók nem egyeztek a valósággal, a személyzet sem volt túl barátságos, és összességében szerinte ár / érték arányban nem éri meg itt megszállni. Csalódottságának egy 6/10 értékeléssel adott hangot, amire a hotel vezetése először egy bocsánatkérő kommenttel reagált az oldalon. Aztán megírták Khingnek, hogy törölje a hozzászólását, és nyilvánosan kérjen bocsánatot, amit öt thai nyelvű újságban egy héten keresztül minden nap le kell hozni, vagy készüljön fel, hogy kártérítést követelnek rajta, és beperelik.
![](https://marketingmorzsak.hu/wp-content/uploads/florian-wehde-y3sidWvDxg-unsplash-1024x793.jpg)
Thaiföldön nem ez az első eset, hogy a véleménynyilvánításból könnyen bűncselekmény lehet, még akkor is, ha egyébként igaza van a vendégnek. 2020-ban egy másik hotel is beperelt egy amerikai vendéget, igaz ott Wesley Barnes nem csak a tisztaságra panaszkodott a létező összes véleményező oldalon, hanem azzal is megvádolta a szállodát, hogy rabszolgákat alkalmaznak. Barnes egy hétvégét töltött előzetesben, miután a hatóságok elfogták.
Thaiföld rágalmazási törvényei nem elég specifikusak a jogvédők szerint, és nagyon könnyű a jogos kritikákat vagy véleménynyilvánítást elhallgattatni. Jogvédők azt szeretnék elérni, hogy tiltsák le a szállásfoglaló helyek azokat a szállodákat, amelyek jogi lépést indítanak a panaszkodó vendégek ellen, hiszen az ilyen oldalak megbízhatósága attól is függ, hogy mennyire fedik a vélemények a valóságot.
Forrás: Vice