Ezt onnan lehet nagyon biztosan tudni, hogy Doktor Gődény egyik posztja így néz ki:
![](https://marketingmorzsak.hu/wp-content/uploads/godenyletiltva.jpg)
Szóval az álhírként való megjelölés ellenére el lehet érni az adott tartalmat, a felhasználó dönthet úgy, hogy a jelzés ellenére tovább megy. Ugyanakkor az így megjelölt tartalmak elérése a hírfolyamban csökken, tehát kevesebb embernek jelenik meg.
A Facebook az AFP hírügynökséget bízta meg a tényellenőri feladatok ellátásával, itthon egy emberük van. A factcheking arról szól, hogy adatokkal cáfolható álhíreket jelölnek meg, és egy háttércikkben részletesen meg is indokolják, miért nem igazak az adott állítások. Ennél ez jön fel, ha többre vagyunk kíváncsiak:
![](https://marketingmorzsak.hu/wp-content/uploads/hamis.jpg)
Az AFP magyar tényellenőrző oldala itt érhető el.
Forrás: Telex