A járványra való tekintettel olyan kínai oldalak mint az Alibaba vagy a JD egy teljesen új megközelítéssel kötik össze a vásárlókat és az eladóikat, ez pedig a live stream vásárlás. Ezt úgy kell elképzelni, hogy az eladó és a vevő hasonlóan elcseveghet a boltban, ahogyan a valós életben, az eladó megmutathat neki termékeket, segíthet a kiválasztásban és választ ad a vásárló kérdéseire.

Az új módszer annyira sikeres, hogy Kína legnagyobb közösségi oldala, a Wechat online vásárlási fesztivált rendez Kantonban. Az elképzelés mögött az áll, hogy talán fel lehet lendíteni a régió kereskedelmét, ami a járvány miatt komoly károkat szenvedett. A terv pedig az lenne, hogy folyamatosan beépítenék a vásárlási lehetőséget az alkalmazásba, vagyis itt lehetne élelmiszereket, ruházatot vagy nyaralást is venni, ehhez pedig kedvezmények is járnának a felhasználóknak. Összekötnék más funkciókkal is, például a közös online játékhoz lehetne rendelni pizzát vagy rágcsálnivalót rendelni az alkalmazáson keresztül. 

Forrás: Techcrunch