Közzétettet a tavalyi utolsó negyedévre vonatkozó üzleti jelentését az Alphabet. Ez azért érdekes, mert ezé a cégé a Google, szóval gyakorlatilag a Youtube is az Alphabeté, mert hogy a videómegosztó meg a Google-é. Most, hogy tisztáztuk a tulajdonosi szerkezetet, jöjjön a lényeg: a jelentésből kiderül, mennyi bevétele van a cégnek a Youtube-on megjelenő reklámokból. Ennyi:

  • 2017-ben 8.15 milliárd dollárt
  • 2018-ban 11.16 milliárd dollárt
  • 2019-ben 15.15 milliárd dollárt

tehát összesen a három év alatt 34.4 milliárd dollárt kerestek ezzel, ami forintban átszámolva nagyjából 10.5 billiót jelent.

Érdekesség, hogy ezek jóval nagyobb számok, mint amiket korábban egyes piaci elemzők tippeltek. Ugyanis eddig nem volt nyilvános ez az adat, de a Google most úgy döntött, az átláthatóság miatt nem titkolóznak tovább.

Plusz érdekesség, hogy az elemzők szerint a legtöbb reklámkifizetést a Ryan’s World nevő csatorna kapta 26 millió dollárral a monetizált tartalmakért. Ezen egy Ryan nevű kisfiú videóit lehet nézni, például olyat, hogy mi is az a szökőár:

Forrás: Reuters