Talán senki sem lepődik meg azon, hogy a Pinterest jóval több női felhasználót tudhat magáénak, mint férfit, de most a nemzetközi nőnap közeledtével a képmegosztó nyilvánosságra hozta, mi az, amire a legtöbben keresnek. Az amerikai nők 60 százaléka használ Pinterestet, az anyukák 80 százaléka, és a millenial generáció 70 százaléka. Az oldal szerint, ha jobban megértik a cégek is, hogy mit keresnek rajta a nők, akkor ehhez tudják igazítani a marketingtevékenységüket.
A nők jövedelme növekszik, egyre többen döntenek úgy, hogy a család mellett a karrier is fontos nekik, és nem riadnak meg attól sem, ha egyedül élnek. Növekszik a keresés olyan témák iránt mint az egyedüli utazás, a lakásötletek egyedül élőknek, és a magányos randik, vagyis hogy mik azok a helyek, amiket egyedül is lehet élvezni.
Üzleti ötletekre keresnek, kiugróan megnövekedett a keresések száma arra, hogyan kérjenek fizetésemelést, vagy hogy milyen képzések vannak, amit anyaként is el tudnak végezni. És továbbra is pozitív üzenetek és idézetek keresésére használják az oldalt, de a témák között megugrott az a keresés, ami a független nők kemény munkájáról szól.
Ez egyébként egybevág azokkal a társadalmi kutatásokkal, amik szerint a modern társadalomban a nők már nem csak családanyaként tekintenek magukra. A klasszikusnak gondolt női szerepeket pedig a férfiak is szívesen megélik, ők előszeretettel keresnek arra, hogyan kell befonni egy lány haját, hogyan kell takarítani, vagy hogyan lehet egyszerű családi ebédet összedobni.
Forrás: Social Media Today