A Consumer Technology Association a 2022-es CES konferencián mutatta be azt a tanulmányt, amely szerint az amerikai fogyasztók ugyanannyi időt töltenek a közösségi oldalakon videók streamelésével, mint hagyományos tévézéssel.
Az adataik szerint a hagyományos tévéfogyasztás a teljes médiafogyasztói idő 18 százalékát teszi ki, szemben a felhasználók által generált online tartalmak 16 százalékával. Ha a korosztályt is figyelembe veszik, akkor azt látni, hogy a fiatalok körében egyre hangsúlyosabb a közösségi média oldalakon a streaming. A 13-17 éves tizenévesek médiaidejük 56 százalékát a felhasználók által készített tartalommal töltik, míg az 55 éves és idősebb fogyasztók körében ez az arány mindössze 22 százalék.
Összességében azért még mindig a hagyományos és előfizetéses tévézés teszi ki a médiaidő jelentős részét, de érdemes látni, hogy a közösségi média és a streaming rohamosan növekszik. A CTA-tanulmány azt is megállapította, hogy az Egyesült Államokban körülbelül 20 millió alkotó keres valamilyen módon bevételt a tartalommal az interneten, az online alkotók átlagos bevétele pedig havi 768 dollár.
Forrás: Social Media Today